VAL, KRIG OCH ...... ZLATAN

OJOJOOOOj man märker verkligen på statistiken att skolan har börjat... sämre uppdatering än vanligt heheee. Färre inlägg=lägre statistik. Men men de löser sig. Istället för att babbla på om hur skolan har varit så kan jag ju kanske ta upp något mer aktuellt och kanske lite instressantare. Typ som....

Valet?
USA har dragit tillbaka soldarena ifrån Irak?
Zlatan till Milan?

Det var allt jag kunde komma på, det är allt som står om man slår upp Aftonbladet på nätet. Valet vill jag inte yttra mig alltför mycket om eftersom jag bara är liten och 17 år och ändå inte får rösta. Men jag tycker tvärt emot dom flesta att politik är ganska intressant och sådär. Men jag tänker inte säga att jag ska rösta på Sossarna eller Moderaterna och DEFFINITIVT inte Sverigedemokraterna (om jag nu hade fått rösta) Alla har bra frågor men alla har också dåliga frågor. Jag hoppas verkligen att alla som får rösta och har åldern inne röstar på ett parti och inte röstar blankt! Röstar man blankt har man heller ingen rätt att klaga.. anser inte jag!;)

Jag tycker att det är roligt att diskutera politiken med andra även fast att jag inte får rösta. Och alla tycker att det är så roligt att prata med mig om det för jag blir alltid så upprörd och frustrerad när jag pratar om det. Dock så handlar ALL politik om EN ända sak... och det är MAKT!


JUSTDE! IKVÄLL KLOCKAN 20 PÅ SVT SKA REINFELDT GRILLAS! JAG SKA KOLLA! SKA DU?


Att USA nu ÄNTLIGEN har dragit sig tillbaka och kallat fred är så AWSOME! Nu har jag ingen koll på hur länge detta kriget höll på men de va ett jäkla tag!
Men nu är det ÄNTLIIGEN slut så.. THANK YOU OBAMA! :)  Vi får hoppas på att det är slut iallafall! Bush gjorde ju ett misstag 2003 då han förklarde att kriget var över. Dock så hade han GRYMT fel! Vi får hoppas att de blir rätt denna gången. Och se om det håller.


Jag tittade iallafall lite på livesändingen från Irak igår där man höll ett flertal tal och såndant. Vill du läsa mer så klicka här för att läsa en artikel ur Aftonbladet från igår!


Zlatan till Milan..? So WHAT liksom.. dig deal? Ska de behöva ta över hela jäkla media eller? Han har vart på tv hela veckan nu ju! GET OVER IT!



Kommentarer
Postat av: Lovisa ; Mode, naglar och foto

sv; Ja verkligen! :D Ja det blir nog den gröna, jag har så många svarta men ingen grön. ;)

2010-09-02 @ 18:46:57
URL: http://lovvann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0