MODERAT ELLER SOSSE, VAD ÄR DU?

Förlåt förlåt! Jag har verkligen inte suttit och skrivit politik ända tills nu så oroa er inte! Sanningen är att jag inte ens gjorde klart det jag skulle göra men jag är en bra bit påväg.

Det jag ska göra tillsammans med en kompis är att gå runt till de olika partierna och ställa just de frågot VI vill ha svar på, och de var alltså det vi gjorde tidigare idag. Sedan ska vi sammanställa alltsammans och berätta inför klassen. Självklart så ska resten av klassen göra samma sak. När alla sedan har gjort det så ska vi ha ett litet "mini-val" i klassen!

Sen så tänkte jag att det kanske kunde vara skoj och se vad ni tycker om partierna och sådant. Sen förstår jag att ni kanske inte är så insatta i politiken med tanke på att de flesta av er.. percis som mig inte har rösträtt än. Men för det så får ni ju ha en åsikt ellerhur?! :D

Så för er som är lite intresserade iallafall så kanske ni ville skriva om vad ni tycker lite kortfattat och kanske vilken sida ni skulle vilja rösta på.. om ni fick ;)


Är du Moderat eller kanske Sosse? Eller är du kanske för något annat parti;) TELL ME!


Kommentarer
Postat av: Felicia

Mer rött en blått tror jag att jag är, inte sd iaf!!!!! :)



SV: tack du!!! :D



PUSS

2010-09-06 @ 22:32:06
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt cool header =) haft en bra helg?

2010-09-06 @ 23:24:52
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan schysst blogg =) Kolla gärna in min blogg om du vill läsa om min vardag ur dess perspektiv gillar du den kanske vi kan börja följa varrandra genom bloglovin=) kramis kristinbloggarn:)

2010-09-06 @ 23:57:20
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Erica♥

fin blogg:)

2010-09-07 @ 02:16:14
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: Erica♥

fin blogg:)

2010-09-07 @ 02:16:19
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: JESSICA JÖNSSON'

jag är inte alls insatt i dom olika partierna. ;p

2010-09-07 @ 11:42:39
URL: http://jeessicajonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sosse =)

2010-09-07 @ 17:55:23
Postat av: Anonym

SOSSE!!!

2010-09-07 @ 18:53:57
Postat av: M

Moderaterna!!!

2010-09-07 @ 22:21:26
Postat av: emilia

Helt klart de röd/gröna!

Socialdemokraterna eller miljöpartiet har inte bestämt mig.

Som folk skriver, har du gått om pengar är moderaterna ett bra val. Men tillhör du underklassen eller är sjuk har/kommer moderaterna göra det dåligt för dig. Socialdemokraterna gynnar alla grupper, vare sig du är rik eller fattig.

Lägg själv märke till att alla dina vänner som är rika(gott om pengar) säger dem är moderater och dem som har “vanlig” lön kommer absolut INTE rösta på moderaterna!!!

Vi hade det mycket bättre innan moderaterna kom in och bestämde i Sverige. Moderaterna kan INTE styra ett land till det bättre, dem har fått dessa 4 åren att bevisa det till mig, men icke allt har blivit värre och ni “moderater” neka inte det. Tänk inte själviskt, det finns mer än er i Sverige, tänk på underklassen också..



HEJA DE RÖD GRÖNA!

2010-09-13 @ 18:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0