LOVE, HAPPYNESS, SUCCESS

Vad är egentligen meningen med livet? Finns det någon mening? Vad händer efter vi dör? Finns det något såsom karma?

Vissa säger att meningen med livet är att vara framgångsrik och tjäna mycket pengar. Andra säger att det är meningen att vi ska gifta oss och bilda familj för att skapa ytterligare en generation. En tredje part säger att vi ska hjälpa andra, och att pengar inte betyder något.

Det är oftast de svar vi får när vi frågar vad som är meningen med livet. Men är det så? Måste vi välja ett av dessa alternativ? I say, h*ll no! Varför inte göra allt? Skaffa sig det där drömjobbet man alltid drömt om, hitta sin drömprins/prinsessa (om det nu finns något sådant) och hjälpa människor som har tappat den röda tråden. Sounds goog to me:)

Fast om man då var tvungen att välja mellan dessa alternativen, va skulle man då välja? Man brukar säga att love conquers it all men jag tror faktiskt att det är ren bulls*it, faktiskt så gör jag det. Eller visst, de kanske stämmer till en viss del. Jag menar, är du framgångsrik och tjänar mycket pengar, blir du lyckligare för det? Nej de tror jag inte, men har du en partner och inga pengar hur ska ni då klara er? Så jag tror att vi behöver allt det där för att bli riktigt riktigt lyckliga.

...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0