ÅTERIGEN, FÖLJ INTE STRÖMMEN - GÅ DIN EGEN VÄG

Alla som känner mig, åtminstone mina närmsta vänner och familj vet att jag alltid är rak och ärlig när det kommer till att säga vad jag tycker och tänker. Det vet nog även dom som inte känner mig så jätte väl om man säger så. Jag säger alltid vad jag tycker och tänker och vafasen vi har väl yttrandefriheten till nåt eller? Visst, är det något som kanske möjligtvis skulle såra någon så kanske jag håller det för min själv. Men det är ganska sällan.

För er som inte känner mig så ska ni inte tro att jag är en dum människa för det är jag verkligen inte. Själv så tycker jag att jag är en väldigt snäll och omtänksam person och i de flesta lägen så sätter jag faktiskt mina vänner och familj i första hand. Man brukar ju säga att man alltid ska sätta sig själv i första hand, men ibland kan jag ha lite svårt för det. Jag vill liksom att alla runt omkring mig ska må bra. För att så länge dom mår bra så mår jag bra.

Jag är ändå stark som person. Jag följer inte alltid strömmen utan jag går min egen väg. Vill mina vänner göra en sak och jag inte vill, näe då skiter jag i det. Vill jag inte så vill jag inte. Okej visst gör jag inte alltid så. Men till exempelvis några kompisar vill gå på den och den festen och jag inte vill eller har lust, nä då hänger jag inte på. Då kan jag hitta på någe annat iställe. Whats the bid deal liksom? Man måste inte alltid gör så som alla andra vill, det är något som jag har lärt mig med åren. Man ska inte alltid vara en sån där som följer med strömmen. Man ska inte göra en sak för att någon annan vill det. Man ska ingenting och man måste ingenting. Om du alltid säger och gör det du tror att andra vill höra så kommer du till slut inte vara dig själv. Du kommer vara någon helt annan, det kanske kryper i sknnit på dig för att ditt rätta jag bara vill UT! Du har varit instängd i din egen kropp och varit någon som du egentligen inte är. Gör som du själv vill, våga vara dig själv, stå upp för vad du vill och vad du tycker. Gillar andra inte gillar den stilen.. then fine by me! Gillar dom dig inte för den du är, FINE! Då kan det lika gärna va!

Det är framförallt en person som fick mig att inse att jag gjorde saker och ting för att andra ville det, inte för att jag själv ville det. Han sa att jag sa JA JA och JA för att någon annan ville att jag skulle säga just JA! Och inte för att jag själv ville det. Man kan formulera det på många olika sätt. Men i sin helhet så fick han mig att inse att det inte behöver vara så, att jag inte alltid måste göra så som alla andra vill utan att jag faktiskt får lov att säga NEJ någon gång och på det spåret har det fortsatt. Nu när jag har fått några års "träning" så känner jag mig riktigt stark och säker. Men fortfarande så är jag den där tjejen som vill göra saker för andra, jag vill att alla omkring mig ska ha det bra.

Sen så finns det en person som verkligen inspirerar mig som helt ärligt ger mig mycket av min kraft. Han har visat mig att det viktigaste av allt är att tro på sig själv, tro på att man kan göra vad man vill, bara man har viljan att go on så att säga. Det är viktigt att älska sig själv. Och jag tror faktiskt att kan man lära sig att älska sig själv och tycka om den människan man är så kommer andra också att göra det. Att i första hand acceptera sig själv gör det lättare att bli accepterad av andra! Tänk på allt positivit som inspirerar dig och som stärker dig det kan vara vad som helst. Men fokusera på bra saker och släng undan allt skit i en låda och låt det gillar kvar där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0