JULKÄNSKAN ÄR ÄNTLIGEN HÄR, RIGHT ON TIME!

Då var det julafton då. Där ser man. Och vet ni? Jag har kommit i julstämning, hyfsat i alla fall. Längtar redan till Kalle och hans vänner, när glögg och pepparkakor står på vardagsrumsbordet och julmaten är på g ute i köket och så känns allt sådär juligt. Med ljus, mörkt ute och en massa vit snö på marken:) åh visst låter de mysigt.

Vissa säger att julmaten och Kalle är överskattat och att ingen (barn/ungdomar) bryr sig om annat än klapparna. Men jag bryr mig. Jag vet att mamma frågade förut om jag ville se Kalle? Vill jag se Kalle? Varför skulle man inte se Kalle? De är ju bara så det skall vara. Tomtens verkstad, snövit, Ferdinand och hans korkek, Askungen, Hobin Hood, Musse och han vänner och allt vad det bjuds. Kalle tillhör julen och så är det bara!!

Och julmaten överskattad? Hmm.. visserligen äter jag bara köttbullar, korv och skinka typ men alla andra äter ju lax, paté, janson och fan hans moster.. Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag inte väldigt gärna vill ha klapparna men allt de andra ska också vara med. Vad är en jul utan Kalle och Julmat.. man kan ju inte bara ha klapparna, då kan man ju knappast kalla det jul. Då är det ju bara en hela vanlig dag, bortsett ifrån att alla är väldigt snälla just den dagen och delar ut klappar hit och dit!:D


Men GOD JUL på er allesammans och hoppas att ni får en underbar julafton med familj och vänner och... jag älskar er alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0