UPPMÄRKSAMMAT

Läser Aftonbladet varje dag och förut har jag lagt upp grejer här som jag fastnar i liksom. Idag läste jag och fastnade för detta...

Dallas, 25, mannen utan ansikte - Dallas har levt utan ansikte i 2 år nu efter det att han fått en högspänningsledning över sig. Han låg på sjukhuset i 3 månader innan han vaknade upp i mörker och utan känsel i ansiktet, men strax därefter fick han klart för sig att det inte fanns något ansikte kvar längre.. inget ALLS. Nu har Dallas väntat i två år och nu äntligen ska han få en ansiktstransplatation. Äntligen kommer han känna sin dotters pussar på kinden och kunna pussa på henne igen - Äntligen ska Dallas få sitt liv tillbaka. (Läs hela artikeln här)

Tvingades abortera - Jag vet inte om ni vet detta, men i Kina har dom en lag om att man inte får skaffa mer än ett barn. Och nu nyligen blev en kvinna misshandlad, fängslad och tvingad till att abortera i åttonde månaden. Man kom och hämtade kvinnan i deras hem. Förde henne till sjukhus och injicerade ett preparet som skulle döda barnet. Efter det fick hon föda barnet... (Läs hela artikeln här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0