SJÄLVKÄNSlA OCH SJÄLVFÖRTROENDE

Många säger att dom vill ha bättre självförtroende och bättre självkänsla, men det är inget man kan få serverat på silverfat precis. Vill man något så får man kämpa för det också. För det först måste man tro på sig själv. Är man inte så stark kan självkänslan sjunka på en sekund det räcker att någon slänger ut sig någon liten betydelselös kommentar så är man tillbaks där man startade.

Jag tycker att jag har bra självförtorende och självkänsla och det är inget jag har fått, det är något jag har bestämt mig att ha. Jag låter ingen trampa på mig hur som helst. Om någon random person säger något spydigt så inte f*n tar jag åt mig utav de då. Men är det någon jag står nära så klart jag tar åt mig men inte annars, det ser jag ingen mening med. Varför bry sig om vad folk man inte känner tycker ?

En sak som kan vara bra är att varje morgon säga något bra till sig själv varje morgon i spegeln som får en att må bra, och sen bära med sig den känslan resten av dagen. Bottom line .. Ingen kan ge dig självförtroende, det är något man måste skapa själv och sedan inte låta någon ta det ifrån dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0